Het motto van het strategisch beleidsplan van Meer Primair is: Vandaag leren voor morgen. Elke dag zijn we bezig om kinderen kennis, vaardigheden en competenties aan te leren, waarmee zij in de wereld van morgen hun weg kunnen vinden: toekomstgericht onderwijs!

Bij het woord ‘toekomstgericht’ wordt in het onderwijs vaak als eerste gedacht aan het leren omgaan met de toenemende digitalisering en alle nieuwe technologieën. Vraag je echter aan kinderen wat zij belangrijk vinden voor de toekomst, dan noemen ze ook het omgaan met de natuur, met de wereld, met de mensen en met de techniek.

En daar draait het om: die interessante zoektocht naar balans in het toerusten van kinderen voor de toekomst. Ieder kind heeft recht op toegang tot de digitale en technologische wereld. Kinderen hebben echter ook het recht om te leren hoe ze als mens om moeten gaan met artificial intelligence (kunstmatige intelligentie).

En als alles kan, moeten we dan ook alles willen? Bij digitalisering van het onderwijs gaat het niet alleen over wat er kan, maar ook over welke rol we technologie willen geven. Het is aan ons, om de ICT-mogelijkheden te sturen vanuit de waarden die wij voor alle kinderen belangrijk vinden.

Toekomstgericht onderwijs gaat over technologische vaardigheden, over kennis van de wereld, over vertrouwen in zichzelf en over aandacht voor elkaar.

Laat je inspireren vanuit de verschillende invalshoeken die je krijgt aangeboden: van een leerkracht, een specialist, een opleider, een beleidsmedewerker, een coördinator, een directeur en natuurlijk van de kinderen die hun gedachten met jullie delen in dit E-zine.
Veel leesplezier gewenst.

Hartelijke groet,
Het College van bestuur

Margreet Vendel

Toekomstgericht onderwijs: vandaag leren voor morgen

Toekomstgericht onderwijs: vandaag leren voor morgen

Het motto van het strategisch beleidsplan van Meer Primair is: Vandaag leren voor morgen. Elke dag zijn we bezig om kinderen kennis, vaardigheden en competenties aan te leren, waarmee zij in de wereld van morgen hun weg kunnen vinden: toekomstgericht onderwijs!

Bij het woord ‘toekomstgericht’ wordt in het onderwijs vaak als eerste gedacht aan het leren omgaan met de toenemende digitalisering en alle nieuwe technologieën. Vraag je echter aan kinderen wat zij belangrijk vinden voor de toekomst, dan noemen ze ook het omgaan met de natuur, met de wereld, met de mensen en met de techniek.

En daar draait het om: die interessante zoektocht naar balans in het toerusten van kinderen voor de toekomst. Ieder kind heeft recht op toegang tot de digitale en technologische wereld. Kinderen hebben echter ook het recht om te leren hoe ze als mens om moeten gaan met artificial intelligence (kunstmatige intelligentie).

En als alles kan, moeten we dan ook alles willen? Bij digitalisering van het onderwijs gaat het niet alleen over wat er kan, maar ook over welke rol we technologie willen geven. Het is aan ons, om de ICT-mogelijkheden te sturen vanuit de waarden die wij voor alle kinderen belangrijk vinden.

Toekomstgericht onderwijs gaat over technologische vaardigheden, over kennis van de wereld, over vertrouwen in zichzelf en over aandacht voor elkaar.

Laat je inspireren vanuit de verschillende invalshoeken die je krijgt aangeboden: van een leerkracht, een specialist, een opleider, een beleidsmedewerker, een coördinator, een directeur en natuurlijk van de kinderen die hun gedachten met jullie delen in dit E-zine.
Veel leesplezier gewenst.

Hartelijke groet,
Het College van bestuur

Margreet Vendel

Bekijk voorgaande edities

Meer Primair wordt gevormd door zeventien basisscholen, gelegen in de woonkernen Abbenes, Buitenkaag, Badhoevedorp en Hoofddorp. De stichting is hiermee werkgever van 540 medewerkers, die onderwijs verzorgen voor circa 5500 leerlingen in de Haarlemmermeer
Volledig scherm